Serviciul Poliția Locală Alba Iulia funcționează în baza Legii poliției locale nr. 155/2010, republicată, a H.G. nr. 1332/2010 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a poliției locale și a H.C.L. nr. 154/2023, privind modificarea organigramei și statului de funcții al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Alba Iulia și al serviciilor publice din subordinea Consiliului Local al municipiului Alba Iulia.
Conform acestor acte normative, structura Serviciului Poliția Locală Alba Iulia este următoarea:
1) Biroul Ordine și liniște publică;
2) Biroul Disciplina în construcții;
3) Biroul Instruire, logistică, activitate comercială, Protecția mediului;
➔ Compartiment Activitate comercială;
➔ Compartiment Protecția mediului;
➔ Compartiment Ridicare, transport și descărcare la locul de depozitare a vehiculelor staționate neregulamentar pe raza municipiului Alba Iulia;
4) Compartiment Circulația pe drumurile publice;
5) Compartiment Juridic, implementare PV, baze date, ev. pers. și corespondență;
6) Compartiment Dispecerat, monitorizare;
7) Compartiment Paza bunurilor. În cadrul Serviciului Poliția Locală Alba Iulia există un număr total de 146 funcții,
dispuse conform tabelului:
1. OBIECTIVELE POLIȚIEI LOCALE
La începutul anului 2023, Serviciul Poliția Locală Alba Iulia și-a propus ca obiectiv general asigurarea ordinii și liniștii publice în vederea creșterii gradului de siguranță în municipiul Alba Iulia, oferind cetățenilor un serviciu public de calitate, orientat spre nevoile acestora, respectând prevederile legale și atribuțiile conferite prin
lege.
Poliția Locală și-a stabilit pentru anul 2023 următoarele obiective specifice:
• să asigure ordinea și liniștea publică prin patrulare în zonele de responsabilitate;
• să răspundă cu promptitudine apelurilor venite de la cetățenii sau alte instituții;
• să îmbunătățească permanent relația de comunicare cu cetățenii
• să asigure fluidizarea traficului rutier în zonele de risc și la orele de vârf, unde traficul a fost îngreunat de lucrările executate în cadrul proiectelor de mobilitate urbană;
• să asigure respectarea legislației privind construcțiile pe raza municipiului Alba Iulia;
• să asigure respectarea normelor legale privind activitatea comercială și a protecției mediului înconjurător.
Activitățile desfășurate pe parcursul anului 2023 au avut un caracter preponderent preventiv. Realizarea obiectivelor stabilite a fost posibilă datorită implicării exemplare a polițiștilor locali, în colaborare cu celelalte instituții cu atribuții în asigurarea ordinii și siguranței publice, respectiv Inspectoratului de Poliție Județean Alba, Poliția Municipiului Alba Iulia, Inspectoratul de Jandarmi al Județului Alba și Inspectoratul pentru Situații de Urgență Alba.
2. RELAȚIA CU CETĂȚENII
La nivelul Poliției locale a municipiului Alba Iulia, comunicarea dintre instituție și cetățeni este extrem de importantă. Ca și serviciul public aflat în slujba comunității locale, poliția locală Alba Iulia se ghidează, în acest sens, după principiile legalităţii, încrederii, previzibilităţii, proximităţii şi proporţionalităţii, deschiderii şi transparenţei, eficienţei şi eficacităţii, răspunderii şi responsabilităţii, imparţialităţii şi nediscriminării.
a) Dispecerat poliția locală (24h/24h, nr.telefon 0258/989)
În perioada de referință, respectiv anul 2023, la dispeceratul poliției locale au fost preluate un număr de 5523 sesizări. Raportat la anul 2022, numărul sesizărilor din 2023 este mai mic cu 3,2%. Dinamica sesizările telefonice primite în anul 2023 față de anul 2022 se prezintă astfel:
- anul 2022 : 5704 sesizări
- anul 2023 : 5523 sesizări
Analizând sesizările preluate în dispecerat, în anul 2023, acestea se pot clasifica după cum urmează:
După tipul sesizării:
• ordine și liniște publică (scandaluri, conflicte etc) – 564
• circulație (opriri, staționări, blocare acces etc) – 1338
• comercial (terase, pete pe dom. Public, comercianți etc) – 22
• mediu (deșeuri, toaletări etc) – 293
• disciplina în construcții (c-ții ilegale, șantiere etc) – 152
• animale – 263
• persoane care apelează la mila publicului – 220
• parcări (concesionate, de reședință, publice cu plată etc) – 1470
• persoane fără adăpost – 212
• alte tipuri de sesizări – 989
După proveniența sesizărilor:
• de la cetățeni – 4295
• SNUAU – 203
• angajați ai poliției locale – 683
• alte categorii de persoane – 342
După responsabilii de proces:
• repartizate către polițiștii locali – 4824
• redirecționate către alte departamente/ instituții – 699
Polițiștii locali din cadrul compartimentului dispecerat, monitorizare au efectuat un număr de 2915 interogări în bazele de date ale M.A.I., respectiv:
• I.G.P.R. (furturi auto + urmăriri) – 4
• D.E.P.E.B.D. (evidența persoanei) – 1563
• D.P.C.R.I.V. (permise auto + autovehicule) – 1348
b) Alte tipuri de petiții
La secretariatul poliției locale au fost înregistrate un număr de 59 de petiții scrise, primite de la cetățeni sau alte instituții, la care s-a răspuns conform prevederilor legale. De asemenea, prin aplicația CRM, au fost redirecționate către poliția locală, de la dispeceratul primăriei, un număr de 247 petiții soluționate în termen.
c) Audiențe șef serviciu
În anul 2023, la sediul poliției locale Alba Iulia s-au prezentat 47 de persoane care au solicitat și au primit audiență la șeful serviciului. Problemele aduse la cunoștința șefului serviciului Poliția Locală Alba Iulia au acoperit domenii diferite, iar cele care nu au intrat în atribuțiile poliției locale, stabilite prin Legea nr. 155/2010, au fost redirecționate spre instituțiile competente.
Clasificarea problemelor sesizate, după domeniul acestora, este următoarea:
➢ probleme cu vecinii;
➢ reclamație privind unele sancțiuni contravenționale;
➢ reclamații privind parcările publice (cu plată sau concesionate);
➢ tulburarea liniștii publice;
➢ reclamații privind siguranța circulației;
➢ depozitare deșeuri;
➢ control comercial;
➢ alte probleme.
Toți cetățenii, care au participat în audiență la șeful serviciului, au fost ascultați și au primit răspuns la solicitarea lor (scris sau verbal)
3. ACTIVITATEA DE CONSTATARE
În vederea creșterii gradului de siguranță în municipiul Alba Iulia, polițiștii locali au desfășurat acțiuni zilnice de patrulare pentru a descoperi și a combate fenomenul contravențional. În acest sens, pe parcursul anului 2023, au fost întocmite un număr de 4130 procese verbale de constatare și sancționare a contravenției, suma totală a sancțiunilor fiind de 1.155.980,00 lei.
– 2403 amenzi
– 1727 avertismente
Dinamica proceselor verbale de constatare și sancționare a contravenției întocmite în anul 2022 față de cele întocmite în anul 2023, dar și dinamica după încadrarea juridică a sancțiunilor, se prezintă astfel:
1. Legea nr. 61/1991 R, pentru sancționarea faptelor de încălcare a unor norme de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice: 465
2. Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții: 58
3. Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu dizabilități: 242
4. Legea nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe domeniul public sau privat al statului: 3
5. HG nr 1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenta a Guvernuluui nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice: 1675
6. OUG nr 195/2002 privind circulația pe drumurile publice: 6
7. OUG nr. 195/2005 privind protecția mediului: 1
8. OUG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor: 1
9. OUG nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români: 3
10. OG nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă: 2
11. HCL nr. 255/2021 privind stabilirea unor măsuri de gospodărire a orașului: 640
12. HCL 89/2013 privind activitățile comerciale de tip comerț stradal în cetatea Alba Carolina: 5
13. HCL 235/2019 privind aprobarea regulamentului de organizare și funcționare a parcărilor publice cu plată, modificat și completat prin HCL 153/2021: 1029
Raportat la numărul total al sancțiunilor aplicate, au fost depuse contestații, la Judecătoria Alba Iulia sau la judecătoria de domiciliu a contravenientului, împotriva a 61 procese verbale de constatare a contravenției.
Fenomenul cerșetoriei
În urma patrulării zilnice a polițiștilor locali, dar și în urma sesizărilor primite din partea cetățenilor, în perioada analizată au fost constatate 1103 fapte privind apelarea în mod repetat la mila publicului. Totodată, s-au aplicat un număr de 398 sancțiuni contravenționale, conform Legii nr. 61/1991 R, art. 2, pct. 3 (apelare în mod repetat la mila publicului) cu o valoare totală a sancțiunilor de 102.750,00 lei.
Fenomenul infracțional
În perioada analizată, polițiștii locali au constatat 5 infracțiuni:
➔ ultraj contra bunelor moravuri – 1
➔ furt -1
➔ continuarea lucrărilor de construcție după primirea sancțiunii contravenționale -1
➔ construcție fără autorizație de construcție – 1
➔ îngroparea deșeurilor – 1
Persoanele identificate precum și documentele întocmite, în situațiile în care a fost cazul, au fost predate organelor competente, respectiv Poliției Mun. Alba Iulia, în vederea continuării cercetărilor.
4. BIROUL ORDINE ȘI LINIȘTE PUBLICĂ
Conform Strategiei Naționale de Ordine și Siguranță Publică, menţinerea ordinii publice reprezintă ansamblul măsurilor, activităţilor şi acţiunilor organizate şi desfăşurate cotidian de către forţele de ordine şi siguranţă publică, pentru funcţionarea normală a instituţiilor statului, protejarea şi respectarea drepturilor fundamentale ale cetăţenilor, a normelor de conduită civică, regulilor de convieţuire socială, a celorlalte valori supreme, precum şi a avutului public şi privat.
În acest sens, prin polițiștii locali din cadrul biroul de ordine și liniște publică, poliția locală patrulează zilnic în zonele de responsabilitate pentru a menține un climat de ordine și siguranță.
În perioada analizată, biroul ordine și liniște publică a desfășurat următoarele activități:
Participarea la evenimente publice
S-a asigurat ordinea și liniștea publică, precum și siguranța participanților și a organizatorilor, la 54 evenimente organizate de Primăria Municipiului Alba iulia, împreună cu partenerii săi. Cele mai importante evenimente la care s-a asigurat ordinea publică și care au implicat participarea unui număr mare de persoane au fost:
➔ Alba Fest 2023;
➔ Festivalul Roman Apulum;
➔ Alba Iulia Music & Film;
➔ Începerea anului școlar;
➔ Campionatul național Super Rally;
➔ Sărbătoarea muzicii 2023;
➔ Festivalul de folclor „Tinerețe 2023”;
➔ Apulum Bike Fest 2023;
➔ UEFA Liga campionilor – fotbal feminin;
➔ Tropote în țara vinului;
➔ Meciurile de fotbal desfășurate pe teren propriu de către CSM Unirea Alba Iulia și CSU Alba Iulia;
➔ Festival de România – Ziua Națională;
➔ Târgul de Crăciun.
Constatări
➢ persoane legitimate – 2.552 (în urma sesizărilor – 2516, pers. suspecte 36);
➢ fapte privind apelarea în mod repetat la mila publicului – 824;
➢ procese verbale afișate la domiciliul contravenientului – 221;
➢ autocolante aplicate cu privirea la ocuparea unor locuri de parcare de reședință sau pentru alte prevederi ale HCL 255/2021 – 676;
➢ notificări emise pentru încălcări ale HCL 235/2019 modificat și completat prin HCL 153/2021, privind regulamentul de organizare și funcționare a parcărilor publice cu plată – 2290;
➢ procese verbale de constatare a contravenției întocmite – 1869, valoarea totală a sancțiunilor fiind de 387.700,00 lei
➢ infracțiuni constatate – 2 (ultraj contra bunelor moravuri și furt, autorii fiind identificați și predați poliției mun. Alba Iulia pentru continuarea cercetărilor);
➢ au fost întocmite 25 adrese de răspuns pentru petiții depuse de către cetățeni (persoane fizice și juridice), conform O.G. 27/2001 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor și reclamațiilor.
5. BIROUL DISCIPLINA ÎN CONSTRUCȚII ȘI AFIȘAJ STRADAL
Activitatea Biroului Disciplina în Construcţii s-a axat pe controale pentru identificarea lucrărilor de construcţii şi afişajul stradal, executate fără autorizaţie de construire sau desfiinţare, după caz, verificat lucrările de construire cu privire la respectarea documentaţiilor tehnice şi a Autorizaţiilor de Construire eliberate de către Primăria municipiului Alba Iulia, verificat şi soluţionat sesizările provenite de la cetăţeni sau instituţii, participat in comisiile de receptii, regularizat taxe locale.
Activități desfășurate
➢ Au fost înregistrate şi verificate 237 de sesizări dintre care : 91 scrise, 30 telefonice, 17 verbale si 99 pe CRM soluţionate în termen si in curs de solutionare;
➢ S-au efectuat un număr de 728 controale in teren;
➢ Verificarea executării lucrărilor de construire la finalizarea lucrărilor sau pe etape, în cazul solicitării proceselor verbale de recepţie la 191 imobile;
➢ Participat in comisii de recepție la 450 de imobile;
➢ În urma regularizării taxei de autorizare ca urmare a realizării investiției, s-a încasat suma de 1.051.484,69 lei la bugetul local;
➢ S-au intocmit 58 Procese verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor conform Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru construcţii imobile fără autorizaţie de construire cu o valoare de 184.000 lei;
➢ Au fost înaintate Politiei mun. Alba Iulia – Serviciul Investigații criminale, documente pentru 2 cazuri de infracțiune: continuarea lucrărilor după primirea sancțiunii contravenționale și construcție fără autorizație în zonă istorică, pentru cercetare cazurilor;
➢ Trimise în debit către Direcţia Venituri din Alba Iulia, Sebeș și Timișoara, 20 Procese Verbale de contravenție cu suma de 85.000 lei ( 1 x 15000, 2 x 10 000 lei, 5 x 5 000 lei, 2 x 3 000 lei, 7 x 2 000 lei și 5 x 1 000 lei);
➢ Trimise în instanța 7 procese verbale de contravenție in valoare de 10 000 lei ( 3 x 2000 lei, 4 x 1000 lei );
➢ S-au întocmit 432 Certificate de atestare a edificării construcțiilor pentru înscrierea/radierea în cartea funciară;
➢ S-au notificat in scris si telefonic un număr de 318 persoane în vederea regularizării taxelor locale si intrarea in legalitate cu terasele sezoniere;
➢ Biroul Disciplina în Construcţii a transmis lunar situaţia proceselor verbale de receptie atat Directiei Venituri ( pentru luarea in evidenta), Consiliului Judetean si Inspectoratului de Stat in Construcții, cât si Institutilui național de statistică pentru fiecare trimestru;
➢ S-au pregătit documente solicitate de către Compartimentul Juridic referitoare la Procese verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor contestate, în vederea completării dosarelor.
6. BIROUL INSTRUIRE, LOGISTICĂ, ADMINISTRATIV, COMERCIAL ȘI PROTECȚIA MEDIULUI
În perioada de referinţă, Compartimentul Protecţia Mediului şi Activitatea Comercială a desfăşurat activități desprinse din atribuțiile poliției locale şi alte reglementări legislative în domeniile de aplicabilitate, constând în:
➢ patrulări şi verificări în zonele de risc de pe raza municipiului Alba Iulia unde se depozitează neautorizat deşeuri de orice fel – zilnic;
➢ patrulări privind arderea deşeurilor vegetale, menajere sau de altă natură pe domeniul public;
➢ acţiuni pe linia prevenirii şi combaterii efectelor consumului produselor din tutun în conformitate cu Legea Nr. 349/2002 în unitățile de învățământ și cosumul de băuturi alcoolice: zilnic;
➢ acțiuni pe linie de cerșătorie:- 24;
➢ acţiuni săptămânale în Piaţa Agroalimentară Centru şi Piaţa Volantă din Cetate;
➢ acţiuni pe linia respectării funcţionarii teraselor sezoniere: – 57;
➢ verificări privind regimul de autorizare a operatorilor economici, afişarea preţurilor, orarelor de funcţionare şi deţinerea de contracte de colectare deşeuri menajere: – 486;
➢ participare la Planurile de acțiune întocmite la nivelul Poliției Locale: – 12;
➢ acțiuni de verificare grafice de colectare deșeuri: zilnic;
➢ acţiuni în zonele aprobate pentru comercializarea produselor specifice sezonului de primăvară;
➢ acţiuni în colaborare cu lucrători din cadrul Primăriei municipiului Alba Iulia sau cu reprezentanţi ai D.S.P. Alba, D.S.V. Alba, G.N.M. Alba: – 46;
➢ participare la evenimentul Alba Fest;
➢ participare la evenimentele dedicate celebrării Zilei Naționale a României;
➢ acțiuni de verificare privind combaterea plantei Ambrozia;
➢ Situaţii identificate:
– persoane căzute în stradă în care s-a impus acordarea primului ajutor unor până la sosirea echipelor medicale specializate (Ambulanţă, SMURD);
– solicitarea intervenției I.S.U. Alba Iulia în vederea înlăturării unor elemente de clădire ce puneau în pericol traficul auto sau pietonal;
– fluidizare trafic ca urmare a unor evenimente rutiere sau pe perioada intervenției serviciilor de urgență ( Pompierii, Ambulanţă, SMURD);
➢ s-au instrumentat un număr de 306 de sesizări şi adrese provenite de la cetăţeni şi instituţii;
➢ sesizări primite prin Dispecerat: – 145;
➢ autosesizări transmise Dispeceratului: – 62;
➢ s-au aplicat 91 sancțiuni contravenționale, dintre care:
– 35 sancțiuni cu amendă în valoare totală de 72.500 lei;
– 56 sancțiuni cu avertisment;
➢ Structura pe acte normative a sancțiunilor aplicate este următoarea:
– H.C.L. Nr.255/2021 – 79 sancțiuni;
– H.C.L. Nr. 89/2013 – 5 sancțiuni;
– Legea Nr. 61/1991 R – 3 sancțiuni;
– OUG. Nr. 195/2005 – 1 sancțiune;
– OUG 92/2021 – 1 sancțiune;
– OUG 99/2000 – 2 sancțiuni și măsura complementară de suspendare a activității;
➢ s-au întocmit 65 note de constatare;
➢ s-au întocmit 19 de procese de predare-primire de amplasamente terase sesoniere;
➢ au fost verificați un număr de 414 agenți economici;
➢ ca urmare a acţiunilor derulate, pe raza municipiului Alba Iulia, în perioada de referinţă au fost legitimate un număr de 112 de persoane.
7. CIRCULAȚIA PE DRUMURILE PUBLICE
Pe parcursul anului 2023, în cadrul compartimentului circulația pe drumurile publice, s-au desfășurat următoarele activități:
➢ s-a asigurat zilnic pe perioada anului şcolar, fluidizarea traficului rutier la banda reversibilă instituită între Alba Iulia şi cartierul Miceşti, cu efective de poliţişti locali conform planificărilor zilnice;
➢ s-a asigurat zilnic patrularea pe raza Municipiului Alba Iulia în contextul planului de Ordine şi Siguranţă al Municipiului pentru prevenirea şi înlăturarea faptelor de natură antisocială;
➢ au fost legitimate un număr de 2678 persoane dintre care:
– persoane legitimate în urma sesizărilor, martori, sesizări din oficiu- 2396;
– persoane fără adăpost- 25;
– persoane care apelează la mila publică-257;
➢ s-au întocmit 192 adrese, răspunsuri petiţii scrise cetăţeni, răspunsuri CRM, adrese Judecătoria Alba Iulia, referate necesitate, acorduri garare;
➢ au fost întocmite un număr de 12 planuri de măsuri pentru evenimente ce au avut loc pe raza mun. Alba Iulia;
➢ întocmit 2084 procese verbale de constatare și sancționare a contravenției, valoarea totală a sancțiunilor fiind de 510.380,00 lei;
➢ au fost afişate un număr de 80 Procese-Verbale de contravenţie;
➢ s-a dat curs unui număr de 293-sesizări primite de la cetăţeni, 105-sesizări şefi ierarhici şi 1419 sesizări telefonice primite prin Dispeceratul Poliţiei Locale;
➢ au fost întocmite un număr de 513 dispoziții de ridicare pentru autoturisme care au încălcat normele legale privind Oprirea sau Staţionarea neregulamentară pe raza Municipiului Alba Iulia;
➢ au fost identificate şi au fost dispuse măsuri conform Legii 421/2002 pentru un număr de 51 de autoturisme abandonate şi fără stăpân;
➢ s-au aplicat un număr de 179 înştiinţări auto, pentru ocuparea unor locuri de parcare concesionate sau alte prevederi legale(HCL 76/2010 şi HCL 368/2005);
➢ au fost însoţiți inspectori din cadrul Primăriei Municipiului Alba Iulia în diverse acţiuni desfăşurate pe raza Municipiului (toaletare, identificare auto, marcaje auto);
➢ s-au asigurat măsuri de fluidizare a circulaţiei precum şi restricţii de circulaţie la toate evenimentele organizate pe raza Municipiului Alba Iulia.
8. PARCĂRILE PUBLICE CU PLATĂ
În perioada 01 ianuarie 2023 – 31 decembrie 2023, polițiștii locali au efectuat controale zilnice în parcările publice cu plată, conform regulamentului de organizare și funcționare a parcărilor publice cu plată din municipiul Alba Iulia, aprobat prin HCL 235/ 2019, modificat și completat prin HCL 153/2021.
Harta ilustrată în aplicația Tpark, prin satelit, reprezintă parcările unde s-au efectuat cele mai multe controale și, de asemenea, au fost emise cele mai multe înștiințări pentru neplata parcării. Acestea au fost:
➔ parcările din Cetatea Alba Carolina (zona trifară 0)
➔ parcarea situată pe B-dul Transilvaniei (zona tarifară 1)
➔ parcare zona Casa de Cultură a Sindicatelor (zona tarifară 1)
➔ parcarea din apropierea hotelului Cetate (zona tarifară 1)
➔ parcarea de pe str Tudor Vladimirescu (Mercur City- zona tarifară 1)
În perioada de referință, respectiv anul 2023, au fost întocmite un număr de 1029 procesese verbale de constatare a contravenției conform HCL 235/2019 privind regulamentul de organizare și funcționare a parcărilor publice cu plată din municipiul Alba Iulia, modificat și completat prin HCL 153/2021. Dintre acestea, 224 au fost sancțiuni cu avertisment scris.
9. COMPARTIMENT JURIDIC, IMPLEMENTARE P.V., BAZE DATE, EV. PERS ȘI CORESPONDENȚĂ
Pe parcursul anului 2023, în cadrul compartimentului Juridic, implementare PV, baze date, ev. pers. și corespondență s-au desfășurat următoarele activități:
➢ au fost întocmite 28 de procese verbale de constatare a contravenției, valoarea totală a sancțiunuilor fiind de 1.400,00 lei;
➢ au fost implementate, în baza de date a poliției locale, un număr de 4130 procese verbale de constatare a contravenției, asigurându-se gestiunea și urmărirea acestora;
➢ s-au trimis în executare silită, către primăriile de domiciliu ale contravenienților, 1831 procese verbale;
➢ au fost prelucrate în baza de date 2925 confirmări de primire poștale, ca procedură de comunicare a proceselor verbale de constatare a sancțiunilor contravenționale;
➢ au fost trimise spre afișare 482 procese verbale de constatare a contravenției;
➢ au fost implementate, în baza de date a MAI, un număr de 1660 procese verbale reprezentând sancțiuni la regimul circulației pe drumurile publice, conducătorii auto fiind sancționați cu puncte penalizare;
➢ s-au întocmit 2558 adrese, dintre care:
– răspuns petiții – 66;
– adrese solicitare afisări P.V. – 661;
– adrese executări silite – 1831;
➢ s-au efectuat misiuni zilnice privind transportul de valori (Primăria Alba Iulia – Direcția taxe și impozite locale), precum și transportul corespondenței speciale (poșta militară);
➢ s-a asigurat gestiunea aplicației Tpark, reprezentând aplicația de plată pentru parcările publice cu plată din municipiul Alba Iulia, din aplicație fiind emise 1029 procese verbale de constatare și sancționare a contravenției pentru încălcări ale regulamentului de organizare și funcționare al parcărilor publice cu plată.
10. MONITORIZARE VIDEO
Sistemele de supraveghere video prezintă o multitudine de avantaje în comparație cu măsurile ,,tradiționale” de patrulare pedestră sau auto, context în care pot fi monitorizate mai multe obiective vulnerabile simultan de către un dispecer. Astfel, evenimentele observate în timp real pot fi raportate imediat responsabililor de proces sau polițiștilor locali, pentru a intervenii operativ.
În prezent la Dispeceratul de Monitorizare, sunt conectate peste 100 de camere (PTZ, DOME, IP, BULLET, ANPR, LPR, etc), proiectate pe 12 monitoare și 2 calculatoare. Zonele monitorizate din municipiul Alba Iulia sunt următoarele:
➢ Parcul Cetate;
➢ Pasajul Cetate;
➢ Piața Cetății;
➢ Skate Park;
➢ Muzeul Principia;
➢ Parcarea ,,Mercur City Center”;
➢ Latura de Nord a Cetății;
➢ Zona IPEC;
➢ Zona Kaufland;
➢ Ieșire din Micești;
➢ Ieșire spre Drâmbar;
➢ Ieșire din Pâclișa;
➢ Rampele clandestine de gunoi (Cutina, Ceres, Malul Ampoiului, Malul Mureșului, Zona Trafo, Pâclișa)
➢ Spații de joacă din Alba Iulia, Partoș și Bărăbanț;
➢ Locații panoramice (Hotel Cetate, Sediul Electrica Centru, Poarta a III-a, Universitate, etc).
Activități desfășurate:
➢ au fost ,,deschise” 6 tichete la RCS-RDS și VODAFONE, în vederea restabilirii conexiunii internet;
➢ în temeiul art. 283, alin.4, lit.(d) din CPP, au fost puse la dispoziția organelor de cercetare penală înregistrările video, în 12 cazuri – conform solicitărilor scrise.
➢ în temeiul art.8, alin.(1) din O.G. nr.27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, am întocmit 12 răspunsuri petiționarilor care au cerut informații legate de sistemele de supraveghere video conectate la Poliția Locală Alba Iulia;
1. 25.08.23 Zona Talcioc – Str. Alcala de Henares: Îngroparea Deșeurilor – faptă prevăzută de art.66, alin.1), lit.(f) din OUG nr.92/2021
2. 09.10.23 Parcul Cetate – Aleea către Arhive: Ultraj contra bunelor moravuri – faptă prevăzută de art.375 din Noul Cod Penal
Alte constatări :
În perioada de referință au fost identificate și raportate responsabililor de proces, în vederea luării măsurilor legale, 711 evenimente identificate pe camerele video, precum:
a) scrierea sau desenarea fără drept (graffiti) pe ziduri și pe containerele de gunoi,
etc;
b) vandalizarea tavanului din Pasajul Cetate;
c) vandalizarea parcurilor de joacă;
d) abandonarea deșeurilor pe domeniul public;
e) aruncarea deșeurilor pe platforma de gunoi;
f) depozitarea neselectivă a deșeurilor;
g) depozitarea deșeurilor voluminoase lângă containere;
h) folosirea recipientelor de colectare selectivă aferente asociațiilor de proprietari de către agenții economici sau de către persoanele rezidente la case;
i) consumul de alcool în parcurile de joacă;
j) alte fapte
11. PAZA BUNURILOR
Prin compartimentul paza bunurilor, poliția locală asigură paza unor obiective de interes local. În anul 2023, agenții de securitate din cadrul compartimentului au asigurat paza, conform consemnelor particulare, la următoarele obiective:
➢ Primăria Municipiului Alba Iulia
➢ Direcția publică locală de evidență a persoanei Alba
➢ D.P.C.E.P. Alba
➢ Stadion ”Cetate”
➢ Baza sportivă Ampoi 1
➢ Cămin persoane vârstnice
➢ Palatul Principilor
➢ Barieră acces auto în șanțurile Cetății
➢ Direcția de impozite și taxe locale
➢ Direcția de asistență socială Alba Iulia
➢ Cantina de ajutor social
➢ Depozitul ”Ridicări vehicule”
Strategia națională de ordine și siguranță publică 2023-2027 are ca scop creșterea gradului de siguranță a cetățenilor din România. În acest sens, poliția locală Alba Iulia va acționa, în viitor, cu profesionalism și responsabilitate, alături de celelalte instituții cu atribuții în domeniul ordinii și siguranței publice, pentru realizarea acestui obiectiv la nivel local.
Calitatea vieții în municipiul Alba Iulia rămâne o preocupare permanentă a municipalității și a poliției locale. Prin atribuțiile legal stabilite, polițiștii locali vor desfășura activități zilnice, în domeniile de activitate prevăzute de Legea nr. 155/2010, pentru a îmbunătății calitatea vieții cetățenilor în ceea ce privește ordinea și siguranța publică.
Șef șerviciu,
HÂRCEAGĂ- ȚÂR CIPRIAN- LAURENȚIU